Compania taiwaneză Mio Techonoly are o cotă de 25% pe piaţa locală de dispozitive de navigaţie, scrie Ziarul Financiar.
Numărul de dispozitive de navigaţie vândute anul trecut în România a scăzut cu 15%, la circa 56.000 unităţi, iar valoarea pieţei de profil s-a redus cu peste 20%, conform estimărilor reprezentanţilor locali ai companiei taiwaneze Mio Technology, cunoscută ca unul dintre cei mai mari furnizori de sisteme de infotainment şi navigaţie auto din lume.
„Piaţa locală a soluţiilor de navigaţie a scăzut cu 15% în 2017 din punct de vedere cantitativ şi cu circa 22% din punct de vedere valoric”, a declarat Cosmin Dobranis, director de vânzări al Mio Technology pe pieţele din România şi Ungaria. El a explicat că principalul motiv pentru declinul pieţei dispozitivelor de navigaţiei este faptul că acum smartphone-urile sunt tot mai accesibile – rata de penetrare în rândul utilizatorilor de telefonie mobilă este de peste 60%, iar utilizatorii preferă să folosească aplicaţii mobile de navigaţie care au şi informaţii în timp real despre trafic.